Spoločnosť Zoznam, s.r.o., so sídlom Viedenská cesta 3-7, 851 01 Bratislava, IČO: 36 029 076,
spoločnosť zapísaná v Obchodnom registri vedenom Okresným súdom Bratislava I, oddiel
Sro, vložka č. 24598/B a spoločnosť Kariera.sk, s.r.o., so sídlom Viedenská cesta 5, 85101
Bratislava, IČO: 36 615 242, spoločnosť zapísaná v Obchodnom registri vedenom Okresným
súdom Bratislava I, oddiel Sro, vložka č. 41278/B sú na základe dohody spoločnými
prevádzkovateľmi služieb na webovej stránke Kariera.sk (ďalej aj ako „Spoloční
Prevádzkovatelia“). Spoločnosť Zoznam, s.r.o., so sídlom Viedenská cesta 3-7, 851 01
Bratislava, IČO: 36029076, spoločnosť zapísaná v Obchodnom registri vedenom Okresným
súdom Bratislava I, oddiel Sro, vložka č. 24598/B (ďalej aj ako „ Poskytovateľ“) je výhradne
oprávnená ponúkať inzertný a reklamný priestor na internetovej doméne www.kariera.sk
(ďalej aj ako „Webstránka“)
Tieto Všeobecné obchodné podmienky služby Kariéra (ďalej aj ako „VOP Kariéra“) upravujú vzťahy medzi
Poskytovateľom a tretími osobami, ktorým Poskytovateľ poskytuje rôzne služby na
Webstránke. VOP Kariéra sú neoddeliteľnou súčasťou zmlúv uzatvorených medzi
Poskytovateľom a Zamestnávateľom a v aktuálnom znení sú zverejnené na Webstránke.
Pojem Služby označuje súhrnne rôzne plnenia podľa aktuálnej ponuky Poskytovateľa ako
napr. poskytovanie priestoru na zverejňovanie ponúk práce.
Orgánom dozoru je Slovenská obchodná inšpekcia, Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj,
Prievozská 32, P.O. Box 5, 820 07 Bratislava 27.
Služby pre Záujemcov
Služby pre Záujemcov o prácu
Záujemcom je fyzická osoba, ktorá si hľadá prácu pomocou Služieb na Webstránke. Služby
pre Záujemcov sú bezplatné a na ich využívanie sa vyžaduje registrácia pomocou
ľubovoľného emailu a hesla, ak v týchto podmienkach nie je uvedené inak.
Službami pre Záujemcov sú najmä:
vytvorenie životopisu podľa šablóny a jeho zaradenie do databázy Záujemcov (ďalej aj ako „Databáza“)
doručovanie upozornení na pracovné ponuky podľa kritérií zadaných Záujemcom (ďalej aj ako „Agent“); táto služba je prístupná všetkým návštevníkom Webstránky
prezeranie ponúk práce zverejnených Zamestnávateľmi na Webstránke; táto Služba je prístupná všetkým návštevníkom Webstránky
možnosť poslať odpoveď na Ponuku práce prostredníctvom Webstránky (ďalej aj ako „Reakcie“); táto Služba je prístupná všetkým návštevníkom Webstránky
sprístupnenie a poskytnutie životopisu Zamestnávateľom prostredníctvom počítačovej siete
doručovanie informácií o trhu práce, ponukách práce Zamestnávateľov a Službách na Webstránke (ďalej aj ako „Infomail“)
iné činnosti podľa aktuálnej ponuky Služieb
Záujemca sa prihlasuje so svojho registračného profilu pomocou mena a hesla a môže využívať Služby
zaradenie do Databázy; Záujemca si môže v Databáze vytvárať Životopis podľa dostupných vzorov a šablón alebo môže vo svojom registračnom profile ukladať aj iné dokumenty. Ak sa Záujemca neprihlási do svojho registračného profilu, po 2 rokoch od posledného prihlásenia bude profil zrušený, osobné údaje Záujemcu anonymizované a použité výlučne na účely štatistiky
sprístupnenie a poskytnutie Životopisu Zamestnávateľom; Záujemca môže vo svojom registračnom profile vykonať nastavenie, ktorým povolí sprístupnenie a poskytnutie svojho Životopisu Zamestnávateľom. O sprístupnení a poskytnutí svojho Životopisu, trvaní a zmenách rozhoduje Záujemca v nastavení svojho registračného profilu a môže toto nastavenie kedykoľvek meniť.
Záujemca môže Reagovať na Ponuku práce zverejnenú na Webstránke. Všetky údaje, ktoré Záujemca uviedol v Reakcii na Ponuku v kolonke osobných údajov pre konkrétneho Zamestnávateľa, ktorý ponuku zverejnil, budú poskytnuté konkrétnemu Zamestnávateľovi a súčasne budú uchovávané spoločnými Prevádzkovateľmi v systéme na Webstránke. Tieto údaje nebudú sprístupnené ani poskytnuté iným Zamestnávateľom. Údaje budú uchované počas doby 1 roka a následne budú osobné údaje Záujemcu anonymizované a použité výlučne na účely štatistiky.
Záujemca vyhlasuje, že všetky ním uvedené údaje sú správne, úplné, aktuálne, pravdivé a poskytol ich na Webstránke dobrovoľne.
Prevádzkovateľ doručuje na e--mailovú adresu Záujemcu informácie o zmenách Služby, výzvy na aktualizáciu a kontrolu správnosti ich údajov vedených v Databáze ako aj inú komunikáciu potrebnú na riadne a správne poskytovanie Služieb.
Záujemcovi budú doručované informácií o trhu práce, ponukách práce Zamestnávateľov a nových službách na Webstránke na jeho adresu elektronickej pošty uvedenú pri registrácii, ak s takýmto doručovaním vyjadril súhlas. Túto Službu môže kedykoľvek zrušiť na základe oznámenia Prevádzkovateľovi alebo cez linku umiestnenú v každom Infomaily.
Služby pre Zamestnávateľov
Zamestnávateľom je fyzická osoba, podnikateľ alebo právnická osoba, ktorá sa zaregistrovala online na Webstránke ako firma alebo uzatvorila s Poskytovateľom zmluvu v písomnej forme a ktorá využíva niektoré zo Služieb poskytovaných Poskytovateľom. Poskytovateľ vytvorí
online registráciu Zamestnávateľom, s ktorými uzatvoril písomnú zmluvu a prístupové údaje im odošle na e-mail uvedený v zmluve. Poskytovateľ si vyhradzuje právo odmietnuť registráciu Zamestnávateľa bez uvedenia dôvodu.
Prístup do online firemného konta je chránený prihlasovacím menom a heslom, ktoré je
Zamestnávateľ povinný chrániť pred stratou a zneužitím. Poskytovateľ nezodpovedá za
zneužitie prihlasovacieho mena a hesla neoprávnenou osobou.
Zamestnávateľ objednáva konkrétnu Službu objednávkou cez svoje online firemné konto
alebo na základe písomnej objednávky. Poskytovateľ je oprávnený si vyžiadať aj dodatočné
údaje a tieto údaje, prípadne údaje z objednávky, overovať u Zamestnávateľa. Objednávka
musí obsahovať minimálne nasledovné údaje:
Identifikačné údaje za Poskytovateľa a Zamestnávateľa
Názov Služby a dobu jej trvania
Cenu a spôsob fakturácie
Dátum a podpisy oprávnených osôb za Poskytovateľa a Zamestnávateľa.
Ak v objednávke nie je uvedená cena odlišne, platí cena za Službu podľa Cenníka.
Poskytovateľ potvrdí doručenie objednávky emailom na adresu elektronickej pošty zadanú
Zamestnávateľom. Dohoda o poskytnutí Služby vzniká potvrdením objednávky
Poskytovateľom alebo poskytnutím Služby.
Zmena potvrdenej objednávky je možná len na základe dohody zmluvných strán.
Ukončenie dohody pred dojednanou dobou trvania Služby je možné len dohodou alebo
odstúpením od dohody Poskytovateľom. Poskytovateľ môže odstúpiť od dohody písomne
alebo e-mailom na adresu uvedenú vo firemnom konte, ak:
obsah Ponuka práce je sú v rozpore s pravidlami v ods.8 b) toho článku
Zamestnávateľ využíva údaje z Databázy v rozpore s pravidlami ods. 8a) tohto článku
Zamestnávateľ nemá nárok na vrátenie pomernej časti ceny za Služby, ktoré nevyužil, ak
dohoda zanikla bez zavinenia Poskytovateľa alebo ktoré nevyužil dohodnuté Služby celkom
alebo čiastočne počas dohodnutého obdobia bez zavinenia Poskytovateľa.
Aktuálna ponuka Služieb pre Zamestnávateľov a podmienky ich použitia:
Prístup do Databázy životopisov
Zamestnávateľ pristupuje k Databáze cez svoje online firemné konto a môže využívať údaje o Záujemcoch o prácu získané z Databázy len v súlade s Podmienkami spracovania osobných údajov na Kariéra.sk.
Zverejnenie Ponúk práce na Webstránke
Zamestnávateľ zverejňuje Ponuky práce cez svoje online firemné konto. Doba trvania
Služby a počet zverejnených Ponúk práce je dojednaný v objednávke. Poskytovateľ si
vyhradzuje právo schvaľovať jednotlivé Ponuky práce a nezverejniť informácie, ktoré
sú v rozpore s právnymi predpisy alebo ich obchádzajú, sú v rozpore so zásadami
dobrých mravov a morálky, v Ponuke práce sú obsiahnuté reklamné informácie o
Zamestnávateľovi, jeho produktoch a službách, v jednej Ponuke práce Zamestnávateľ
prezentuje viacero pracovných pozícií, Zamestnávateľ prezentuje zjavne klamlivé,
nepravdivé a zavádzajúce Pracovné ponuky a ponuky práce, ktoré sú zadané chybne
a zmätočne
automatický import Ponúk práce Zamestnávateľa
je automatická aktualizácia Ponúk práce Zamestnávateľa na Webstránke z
domovského webového sídla (webstránky) Zamestnávateľa alebo z iného webového
sídla uvedeného Zamestnávateľom, na ktorom Zamestnávateľ zverejňuje svoje
Ponuky práce. Zamestnávateľ vyhlasuje, že je oprávnený udeliť Poskytovateľovi
súhlas s vykonaním importu z webových stránok. Poskytovateľ nezodpovedá za
porušenie práv tretích osôb (napr. práva k databáze), ak Zamestnávateľ udelil súhlas
s vykonaním importu z webstránky, vo vzťahu ku ktorej nedisponoval dostatočnými
oprávneniami. Zamestnávateľ dodá Poskytovateľovi XML zoznam Ponúk práce
a stanoví interval ich aktualizácie. Za každú Ponuku práce Poskytovateľ odráta
Zamestnávateľovi jeden (1) kredit za každých začatých 31 dní zverejnenia. Ponuka
práce vyradená a opätovne zaradená do XML sa považuje za novú Ponuku práce
vytvorenie profilu Zamestnávateľa a zverejňovanie Ponúk práce v grafickom dizajne podľa návrhu Zamestnávateľa
Poskytovateľ použije na Webstránke grafické zobrazenie podľa požiadaviek
Zamestnávateľa. Ak Zamestnávateľ dodáva Poskytovateľovi už vyhotovené grafické
podklady, nezodpovedá Poskytovateľ za ich kvalitu a vyhotovenie. Zamestnávateľom
dodané grafické ako aj iné, napr. textové podklady nemôžu porušovať práva tretích
strán, najmä autorské práva a iné práva duševného vlastníctva, pričom
Zamestnávateľ sa zaväzuje nahradiť Poskytovateľovi škodu, ktorá mu vznikla v
dôsledku použitia podkladov dodaných Zamestnávateľom.
agent Zamestnávateľa pre Ponuky práce
Poskytovateľ zasiela Zamestnávateľovi informácie o životopisoch pridaných
Záujemcami o prácu v rozsahu, ktorý si Zamestnávateľ zvolil pri registrácii
iné služby podľa aktuálneho Cenníka
V zmysle ustanovenia § 62 ods. 6 zákona č. 5/2004 zákona o službách zamestnanosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon o službách zamestnanosti“), každý zamestnávateľ je povinný oznámiť voľné pracovné miesto a jeho charakteristiku úradu práce, sociálnych veci a rodiny, v ktorého územnom obvode sa pracovné miesto nachádza; to sa nevzťahuje na voľné pracovné miesto, o ktorom zamestnávateľ poskytuje údaje do informačného systému verejnej správy prevádzkovaného na ústrednom portáli verejnej správy podľa osobitného predpisu. Poskytovateľ je na základe zmluvy s Ústredím práce, sociálnych vecí a rodiny (ďalej aj ako „ UPSVaR) oprávnený oznamovať údaje o voľných pracovných miestach u Zamestnávateľov UPSVaR-u a tým umožniť Zamestnávateľom súčasne so zverejnením Ponuky práce na Webstránke aj splnenie ich zákonnej povinnosti podľa zákona o službách zamestnanosti. Zamestnávateľ môže splnomocniť Poskytovateľa na nahlásenie UPSVaR-u všetkých alebo vybraných voľných pracovných miest, ktoré zverejnil na Webstránke ako Ponuky práce. Za voľné pracovné mesto sa v zmysle zákona o službách zamestnanosti považuje novovytvorené pracovné miesto alebo existujúce neobsadené pracovné miesto, na ktoré chce zamestnávateľ prijať zamestnanca. Zamestnávateľ môže udeliť plnomocenstvo (i) písomne vo vzťahu ku všetkým Ponukám práce, ktoré zverejní na Webstránke; takto udelené plnomocentvo je možné kedykoľvek písomne odvolať doručením na adresu Poskytovateľa alebo (ii) elektronicky vo svojom online konte v čase, kedy zadáva konkrétnu Ponuku práce resp. konkrétne Ponuky práce na zverejnenie, a to vo vzťahu ku všetkým Ponukám práce určeným na zverejnenie alebo len k vybraným Ponukám práce určeným na zverejnenie ; tato udelené plnomocenstvo sa týka vždy len konkrétneho úkony a nie je možné ho po jeho udelení odvolať. Ponuky práce podliehajú schváleniu Poskytovateľa; ak Poskytovateľ nevykoná zverejnenie Ponuky práce, bude o tom bezodkladne informovať Zamestnávateľa.
Cena za Služby pre Zamestnávateľov
Cena za Služby je stanovená podľa Cenníka platného v čase doručenia objednávky. Ceny
uvedené v Cenníku nezhŕňajú DPH. Sadzba DPH je stanovená podľa účinných právnych
predpisov.
Poskytovateľ je oprávnený meniť Cenník, pričom znenie platného Cenníka je vždy zverejnené
na Webstránke.
Pokiaľ sa Poskytovateľ so Zamestnávateľom nedohodnú inak, Zamestnávateľ spravidla hradí
Cenu za objednané Služby vopred na základe zálohovej faktúry. Elektronická faktúra je
doručovaná vo formáte PDF priamo na email Zamestnávateľa alebo na úložisko
elektronických dokumentov. Otvorenie faktúry nie je chránené heslom proti neoprávnenému
prístupu k údajom. Notifikácia o zaslaní faktúry bude doručovaná na adresu elektronickej
pošty Zamestnávateľa uvedenú v objednávke.
Poskytovateľ môže pozastaviť poskytovanie Služieb alebo podmieniť poskytovanie Služieb
úhradou dojednanej ceny.
Splatnosť faktúry je 15 dní. Ak Zamestnávateľ neuhradí faktúru za poskytované Služby riadne
a včas, Poskytovateľ je oprávnený účtovať Zamestnávateľovi úrok z omeškania vo výške
0,05% z dlžnej sumy za každý deň omeškania a poskytovanie Služieb dočasne pozastaviť až do
doby úplného vyrovnania všetkých splatných záväzkov Zamestnávateľa.
Za riadnu úhradu sa považuje úhrada obsahujúca správne uvedené všetky hlavné
identifikačné znaky, ktoré sú uvedené na faktúre, a to najmä variabilný symbol, číslo účtu a
čiastku. Bez uvedenia správneho variabilného symbolu nie je možné platbu priradiť a záväzok
Zamestnávateľa nemožno považovať za splnený. Za včasnú úhradu sa považuje úhrada
pripísaná na účet Poskytovateľa najneskôr v deň splatnosti uvedený na faktúre. V prípade
nepripísania sumy platenej na účet Poskytovateľa, Zamestnávateľ je povinný platbu
reklamovať u subjektu, prostredníctvom ktorého platbu vykonal.
Jednostranné započítanie pohľadávok Zamestnávateľa voči pohľadávkam Poskytovateľa je
vylúčené, ibaže mu na to Poskytovateľ udelil svoj predchádzajúci písomný súhlas.
Práva a povinnosti Poskytovateľa a Zamestnávateľa
Zamestnávateľ zodpovedá za obsah textových a grafických predlôh, ktoré dodal
Poskytovateľovi na účel poskytovania Služby. Ak podklady dodané Zamestnávateľom
obsahujú logo, grafické podklady alebo iný výsledok duševnej tvorivej činnosti, za
vysporiadanie vzťahov s autorom zodpovedá Zamestnávateľ. Zamestnávateľ sa zaväzuje, že
ak budú voči Poskytovateľovi z dôvodu porušenia akýchkoľvek práv tretích osôb vznesené
akékoľvek nároky, Poskytovateľa v plnom rozsahu odškodní.
Databáza vytvorená Poskytovateľom z údajov poskytnutých Záujemcami o prácu je
predmetom autorského práva Poskytovateľa a požíva ochranu podľa autorského zákona.
Zamestnávateľ zodpovedá za škodu, ktorú spôsobil Poskytovateľovi použitím Databázy
a údajov v nej uvedených v rozpore s týmito VOP a zaväzuje sa takúto škodu v plnom
rozsahu nahradiť.
Poskytovateľ nevykonáva činnosť sprostredkovania zamestnania za úhradu podľa zákona
č.5/2004 Z.z. o službách zamestnanosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení.
Poskytovateľ nezodpovedá za priame či nepriame škody spôsobené použitím údajov
z Databázy, zverejnením Ponúk práce na Webstránke, za obsah zverejnených Ponúk práce,
správnosť, presnosť, aktuálnosť a pravdivosť údajov poskytnutých Záujemcami o prácu
zaradených do Databázy.
Poskytovateľ nezaručuje Zamestnávateľom nájdenie vhodného kandidáta na obsadenie
pracovnej pozície a jeho zotrvanie v pracovnom pomere alebo obdobnom právnom vzťahu.
Reklamácie
Zamestnávateľ je oprávnený reklamovať chybu Služby a požadovať primeranú zľavu z ceny
alebo primeranú náhradu škody, ktorá mu chybou Poskytovateľa vznikla. S prihliadnutím k
ustanoveniu § 379 Obchodného zákonníka, vzhľadom na všetky okolnosti súvisiace s
charakterom Služby, úhrnná predvídateľná škoda, ktorá by mohla vzniknúť Zamestnávateľovi
môže činiť maximálne čiastku rovnajúcu sa cene za konkrétnu Službu, v ktorej sa vyskytla chyba.
Chybou na strane Poskytovateľa sa rozumie nefunkčnosť Služby, uvedenej v Objednávke, a to
po dobu dlhšiu ako 6 hodín za obdobie predchádzajúcich 24 hodín. Chybou na strane
Poskytovateľa nie je:
neposkytnutie Služby Kariéra z dôvodov, kedy je Poskytovateľ oprávnený tak učiniť podľa týchto VOP kariéra alebo potvrdenej Objednávky alebo zmluvy
prerušenie poskytovania Služby z dôvodov vzniku okolností vylučujúcich zodpovednosť
Zamestnávateľ je oprávnený uplatniť si reklamáciu do 14 dní od momentu, kedy sa chyba
preukázateľne stala a v uvedenej lehote reklamáciu doručiť Poskytovateľovi, inak
Zamestnávateľovi nárok z reklamácie zaniká. Reklamáciu je Zamestnávateľ povinný
uskutočniť písomne na adresu sídla Poskytovateľa alebo faxom na číslo 421/2/52451186
alebo e-mailom na adresu: kariera@firma.zoznam.sk. Poskytovateľ sa zaväzuje oznámiť
Zamestnávateľovi výsledok vybavenia reklamácie do 30 dní odo dňa je prevzatia.
Zľava z ceny sa uplatňuje formou dobropisu alebo ponukou náhradných Služieb, podľa
dohody so Zamestnávateľom.
Námietky voči vystaveným faktúram je povinný Zamestnávateľ uplatniť písomne u
Poskytovateľa do 7 dní odo dňa doručenia faktúry, inak sa na námietku neprihliada. Námietka
nespôsobuje prerušenie plynutia lehoty splatnosti.
Spoločné a záverečné ustanovenia
Objednanie reklamných formátov - bannerov a sponzorských linkov - uvedených v Cenníku je
možné aj bez registrácie na Webstránke. Podmienky uverejňovania reklamných formátov –
bannerov a sponzorských linkov Zamestnávateľa sa spravujú Všeobecnými podmienkami pri
poskytovaní reklamných služieb.
Poskytovateľ si vyhradzuje právo na zmenu a dopĺňanie týchto VOP (ďalej aj ako „zmena VOP“). Aktuálne znenie VOP je zverejnené na Webstránke s uvedením dátumu, od ktorého
tieto zmeny nadobúdajú platnosť. Súčasťou právneho vzťahu medzi Poskytovateľom,
Zamestnávateľom a Záujemcom o prácu sú vždy VOP v platnom znení.
V prípade rozporu medzi ustanoveniami VOP a dohody, prednosť majú odchýlne dojednania
v dohode. Pôsobnosť VOP Kariéra alebo ich časti možno vylúčiť iba písomnou dohodou
zmluvných strán. Právne vzťahy neupravené v dohode a VOP sa riadia platnými právnymi predpismi SR.
Zmluvné strany sa v zmysle § 262 ods. 1 Obchodného zákonníka (zákon č. 513/1991 Zb. v znení neskorších predpisov) dohodli, že vzťahy, ktoré vznikli na základe objednávky alebo dohody sa spravujú Obchodným zákonníkom.