Informácie o pracovnom mieste

2619003 - Špecialista v oblasti správy a vymáhania pohľadávok

Pracovná oblasť: Manažment, podnikové financie, účtovníctvo, kontrola a štatistika

Počet voľných miest: 1

Náplň práce: • Identify, investigate and recommend action concerning overdue accounts.
• Collection activity over the phone and email.
• Communicate with the Sales department concerning resolution of accounts outstanding after a predetermined period following invoicing.
• Investigate and secure payment arrangements with customers which are suitable and realistic to both parties.
• Reconcile major customer accounts on a regular basis.
• Identify and send issues related to customer deductions/short payments to the deductions department.
• Follow up promptly on A/R inquiries from other areas of the company.
• Send statements where required by the customer.
• Communicate with the New Accounts department to ensure that customers are setup correctly.
• Creating orders and invoices related to Royalties.
• Approve sales orders in accordance with company guidelines.
• Answer all accounts receivable related inquiries promptly and efficiently.
• Printing and mailing of all customer invoices where applicable, ensure transmission of invoices via customer web applications, EDI, email.
• File all related documentation according to internal narratives, providing information to extral auditors where required.
• Responsible for the full accounts receivable ledger for customers including monthly closing activities and accruals posting (AFDA, shipped-unbilled items).
• AR aging report and Balance Sheet Reconciliation.
• Escallation to and communication with 3rd party collection agency.
• Following up on requests regarding legal action or administration.
• Providing accurate information for the cash flow forecast.
• Responding to any billing queries from the team.
• Running reports and checking unbilled and not invoiced items regurlarly.
• Other duties as required or assigned.

Informácie pre uchádzača:

Pracovný a mimopracovný pomer: Pracovný pomer na určitú dobu

Počet mesiacov: 12

Nočná práca: Nie

Sezónna práca: Nie

Základná zložka mzdy v eurách (v hrubom): 1 600 €
mesačne

Druh voľnej pracovnej pozície: Voľné pracovné miesto v podnikateľskej sfére


Zdroj: Pracovná ponuka je prevzatá zo stránky Úradov práce.

Všeobecne požadované znalosti:

Požadovaný stupeň vzdelania: Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa

Prax: aspoň 2 roky

Znalosť slovenského jazyka je nevyhnutná: Nie

Znalosť jazyka požaduje: ovládanie všetkých definovaných jazykov

Cudzí jazyk: anglický vysoká – vysoká C1 a C2
poľský vysoká – vysoká C1 a C2

Počítačové zručnosti: Správa systémov - Microsoft Windows - pokročilá

Všeobecné spôsobilosti: analyzovanie a riešenie problémov
kultivovaný slovný prejav, schopnosť vyjadrovania sa
samostatnosť
tímová práca

Osobnostné predpoklady: analytické myslenie
iniciatívnosť
komunikatívnosť
precíznosť (presnosť)
spoľahlivosť
vnútorná stabilita

Ďalšie požiadavky: • Strong computer skills in MS Office and an enterprise reporting system, SAP and advanced Excel experience would be an advantage • Strong accounting, analytical, and problem solving skills • Excellent communications skills (both written and verbal) in English and Polish a friendly diplomatic manner are a must • Shows initiative and attention to detail • Ability to work in a fast paced environment • Ability to stay calm in stressful situations • Ability to Multi-task • Works well with a team or independently

Informácie o spoločnosti

Kontaktné údaje:

Spin Master International B.V., organizačná zložka

Pozícia / odvetvie: Ekonomika, financie, účtovníctvo / Výroba / Špecialista pohľadávok
Dátum zverejnenia: 26.03.2024

Iné možnosti práce