-
Miesto práce:
-
Druh pracovného pomeru:
Informácie o pracovnom mieste
2619003 - Špecialista v oblasti správy a vymáhania pohľadávok
Pracovná oblasť: Manažment, podnikové financie, účtovníctvo, kontrola a štatistika
Počet voľných miest: 1
Náplň práce: • Identify, investigate and recommend action concerning overdue accounts.
• Collection activity over the phone and email.
• Communicate with the Sales department concerning resolution of accounts outstanding after a predetermined period following invoicing.
• Investigate and secure payment arrangements with customers which are suitable and realistic to both parties.
• Reconcile major customer accounts on a regular basis.
• Identify and send issues related to customer deductions/short payments to the deductions department.
• Follow up promptly on A/R inquiries from other areas of the company.
• Send statements where required by the customer.
• Communicate with the New Accounts department to ensure that customers are setup correctly.
• Creating orders and invoices related to Royalties.
• Approve sales orders in accordance with company guidelines.
• Answer all accounts receivable related inquiries promptly and efficiently.
• Printing and mailing of all customer invoices where applicable, ensure transmission of invoices via customer web applications, EDI, email.
• File all related documentation according to internal narratives, providing information to extral auditors where required.
• Responsible for the full accounts receivable ledger for customers including monthly closing activities and accruals posting (AFDA, shipped-unbilled items).
• AR aging report and Balance Sheet Reconciliation.
• Escallation to and communication with 3rd party collection agency.
• Following up on requests regarding legal action or administration.
• Providing accurate information for the cash flow forecast.
• Responding to any billing queries from the team.
• Running reports and checking unbilled and not invoiced items regurlarly.
• Other duties as required or assigned.
Informácie pre uchádzača:
Pracovný a mimopracovný pomer: Pracovný pomer na určitú dobu
Počet mesiacov: 12
Nočná práca: Nie
Sezónna práca: Nie
Základná zložka mzdy v eurách (v hrubom): 1 600 €
mesačne
Druh voľnej pracovnej pozície: Voľné pracovné miesto v podnikateľskej sfére
Zdroj: Pracovná ponuka je prevzatá zo stránky Úradov práce.
Všeobecne požadované znalosti:
Požadovaný stupeň vzdelania: Vysokoškolské vzdelanie prvého stupňa
Prax: aspoň 2 roky
Znalosť slovenského jazyka je nevyhnutná: Nie
Znalosť jazyka požaduje: ovládanie všetkých definovaných jazykov
Cudzí jazyk: anglický vysoká – vysoká C1 a C2
poľský vysoká – vysoká C1 a C2
Počítačové zručnosti: Správa systémov - Microsoft Windows
- pokročilá
Všeobecné spôsobilosti: analyzovanie a riešenie problémov
kultivovaný slovný prejav, schopnosť vyjadrovania sa
samostatnosť
tímová práca
Osobnostné predpoklady: analytické myslenie
iniciatívnosť
komunikatívnosť
precíznosť (presnosť)
spoľahlivosť
vnútorná stabilita
Ďalšie požiadavky: • Strong computer skills in MS Office and an enterprise reporting system, SAP and advanced Excel experience would be an advantage
• Strong accounting, analytical, and problem solving skills
• Excellent communications skills (both written and verbal) in English and Polish a friendly diplomatic manner are a must
• Shows initiative and attention to detail
• Ability to work in a fast paced environment
• Ability to stay calm in stressful situations
• Ability to Multi-task
• Works well with a team or independently
Informácie o spoločnosti
Kontaktné údaje:
Spin Master International B.V., organizačná zložka
Dátum zverejnenia: 26.03.2024